Velkým problémem slevových serverů je přemrštěná původní cena

01.04.2011 20:18

Slevové servery na český trh vstoupily impozantně. Lidé, kteří se nebáli vytáhnout z kapsy kreditní kartu či platit po internetu, si mohli v prvních měsících přijít na velice zajímavé slevy. Například pět piv za 15 Kč a podobně. Tehdy ještě bylo možné celkem snadno sehnat obchodníky, kteří s produktem půjdou pod cenu, aby využili výhod nového marketingového kanálu, kterým slevové servery jsou.

Dnes je situace poněkud jiná a obchodníci stále častěji využívají slevové servery nebo servery hromadného nakupování, jak se samy někdy nazývají, coby klasický obchodní, nikoliv již marketingový model. Prostě chtějí vydělat i na slevách a vydělají na tom, že jim za o něco menší cenu přijde více lidí v kratším časovém úseku. Sleva tak zákonitě musí být o něco nižší než v případě, kdy chce obchodník svou službu jen zpropagovat.

Tím se dostáváme k jádru problému - velká část cen na slevových serverech je dnes nadsazená. Zkrátka proto, že slevové servery stále chtějí nabízet slevy ve výši 50-90%, jenže obchodníci už takové slevy poskytovat nechtějí. Proto dochází k typickým případům, kdy je původní cena navýšena oproti tomu, co byste za normálních okolností skutečně zaplatili. Z této navýšené ceny je pak počítána velká sleva. Ta se sice v drtivé většině případů dostane pod cenu, kterou byste zaplatili za službu bez slevového kuponu, ovšem nejedná se pak již o slevu například 60%, nýbrž 20-30%.

Navýšení ceny pochopitelně nemůže být příliš okaté, a tak je využívána celá řada méně viditelných způsobů. Poměrně časté je poskytování služby, kterou obchodníci normálně nemají v ceníku a je tak obtížné určit její cenu. Lze ji však většinou dovodit z cen dalších služeb, případně nahlédnutím ke konkurenci, za jakou cenu takovou službu nabízí. Dalším způsobem je zmenšování či zkracování zlevněných služeb. Není nic těžkého zmenšit porci a dát ji se slevou nebo zkrátit masáž a dát ji se slevou apod. 

Slevové servery přitom počítají s tím, že zákazníci budou reagovat na vyšší slevy. Zkrátka sleva ve výši 60% láká více než sleva třicetiprocentní, přestože cena po takových slevách může být identická. Nakupování na slevových serverech je totiž do značné míry impulzivní. Bohužel se momentálně jen málo webů snaží také o trvalou spokojenost zákazníka a nikoliv jen o okamžitý profit.   

—————

Zpět


Diskusní téma: Velkým problémem slevových serverů je přemrštěná původní cena

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.