Nepříjemnou součástí slevového byznysu je pro obchodníky nutnost dělit se o příjem ze slev se slevovým serverem. Zkrátka a dobře, obchodník musí slevovému serveru zaplatit provizi. Jelikož je dnes slevových serverů velké množství, vytvořil se na trhu také určitý tlak na výši provize. Konkurence ji tlačí níže, přesto je ale v některých případech stále velmi vysoká - na to, jaké služby slevový server poskytuje. Největší ze slevových webů Slevomat má základní provizi stanovenou na 25% a podle výše prodejů se tato provize snižuje. Slevomat má na českém trhu obecně nejvyšší provize, na druhou stranu je ale i nejefektivnějším marketingovým kanálem. Pouze to, že se objevíte na jeho úvodní stránce, je poměrně slušnou formou reklamy. Ale i Slevomat lze usmlouvat na o něco nižší provize. Smlouvání však mnohem více platí na menší slevové servery, které nikdy nemají dost obchodníků v záloze a snaží je se získat takřka za každou cenu. U menších serverů je tak obvyklá provize nějakých 15%, při vyšších objemech prodejů ale může být i nižší.
S provizí je každopádně nutné při sestavování nabídky počítat. Z výsledného obratu totiž představuje významnou a nepříjemnou ztrátu. Pokud vás některý ze slevomatů bude tlačit na provizi, kterou si nemůžete dovolit, raději se stáhněte a nenechte se zlákat. Mohlo by to pro vás skončit nepříjemnou ztrátou. Případně je možné přeformulovat nabídku.
—————
—————