Americký slevový gigant Groupon chce na český trh

01.04.2011 20:23

Zájemci o slevy se mají na co těšit. Na český trh podle všeho chce vstoupit americký slevový gigant Groupon, od kterého slevový byznys okopíroval Slevomat a Vykupto a od nich pak všichni další. Groupon už v České republice dokonce založil společnost a porozhlíží se po případných akvizicích. Právě to je totiž jeho strategie v Evropě. Například v Německu, Rakousku či Polsku koupil významné místní hráče a implementoval do nich svůj model. Ani v České republice pravděpodobně nebude budovat slevový server od píky. Ostatně k případné akvizici je tu dostatek serverů - v přepočtu na obyvatele zřejmě nejvíce na světě.

Není divu, že by se tu Groupon rád usídlil. Pravdou totiž je, že Češi slevám holdují v nebývalé míře. V okolních zemích jim kupříkladu zatím tolik nepropadli. Například německý Groupon eviduje poměrně malé množství zaplacených slev, které by si koupilo více než 5000 lidí najednou. A to je Německo výrazně větší a bohatší zemí. U nás je takto populárních slev také vcelku málo, rozhodně však nejsou výjimečné.

Jako ideální adept na prodej Grouponu se jeví Slevomat. Má zde vůdčí roli, což by se Grouponu, kterému nechybí kapitál na případnou koupi, zamlouvá. Zakladatelé Slevomatu také dost možná vědí, že slevový boom nevydrží navěky a plánují zajímavý exit. Cena Slevomatu by se mohla vyšplhat do stovek milionů korun. Není však vyloučeno, že Groupon koupí za nižší částku některý z menších slevových serverů a bude se z něj snažit udělat jednoho z lídrů trhu.

Groupon by však nebyl zrovna ideální pro obchodníky, protože si účtuje dosti vysoké provize, které v některých případech dosahují až 50%. To je dvakrát až třikrát více, než na co je český trh zvyklý.

—————

Zpět